TIEDOTE 13.9.2020

13.9.2020

Syksyinen tervehdys Vanhempaintoiminnan mentoreista!

Haluamme panostaa yhteistyöverkostojen rakentamiseen ja yhteistyöhön #yhdessä toisten vanhempaintoimijoiden kanssa. Vaikka rakennamme yhdistyksen identiteettiä ensisijaisesti alueellisten ja kuntakohtaisten vanhempainyhdistysten yhteistyökumppanina ja mentorina, haluamme olla mukana tukemassa myös kaikkien paikallisten vanhempainyhdistysten toimintaa päiväkodeissa, kouluissa ja lukioissa. Koko Suomessa.

Mentoritoiminnan keskiössä on yhteistyö eri toimijoiden välillä sekä toiminnan johtaminen, kehittäminen ja arviointi.

Vanhempaintoiminnan mentorit ry on Suomen Vanhempainliiton jäsenyhdistys. Teemme hyvää yhteistyötä liiton kanssa vahvistaen vanhempien ja vanhempainyhdistysten toimintaedellytyksiä. Tuemme liiton toimintaa pyrkien hyvään yhteistyöhön asioiden edistämisessä ja yhteisten resurssien hyödyntämisessä.

Yhdistyksen säännöt

Jotta mentoriverkoston kasvu olisi mahdollista, haemme  uusia jäseniä joukkoomme

Etsimme  osaavia ja kokeneita yhdistys- ja vanhempaintoimijoita - ei vain vanhempainyhdistystoiminnan puolelta, vaan ennakkoluulottomasti erilaisen järjestö- ja vapaaehtoistoiminnan, sekä business-maailman puolelta. Osaaminen voi liittyä esim.

• yhdistyksen johtamiseen
  • hallintoon ja talouteen
  • viestintään ja vuorovaikutukseen
  • osallistamiseen ja verkostojen hallintaan
  • kansalaisvaikuttamiseen
  • yhteistyöhön ja kumppanuuksien hallintaan
  • kehittämiseen
  • kokemukseen paikallisesta ja/tai kuntatasoisesta vanhempaintoiminnasta
  • osaamisen kehittämiseen
  • varainhankintaan
  • jne.

Ilmianna itsesi, niin jutellaan lisää!

Meillä olisi hyvää tehtävänä ja tarvitsemme sinun kokemustasi ja osaamistasi!

Podcast: Vanhempainyhdistyksen johtaminen

Vierailimme Suomen Vanhempainliiton Vanhempaintoimijoiden verkkokahvilassa 8.9.2020 aiheenamme Vanhempainyhdistyksen johtaminen.

Meiltä on tulossa loppuvuoden aikana lisää mielenkiintoisia podcasteja - seuraa uutisointia nettisivuillamme ja Facebook-sivuillamme!

ENNAKKOTIETO: Vanhempaintoiminnan mentoriverkoston tapaaminen 14.11.2020

Suunnittelemme Vanhempaintoiminnan mentoriverkoston tapaamista lauantaille 14.11.2020. Otamme tapahtumasuunnittelussa huomioon Vanhempainliiton tapahtumat samana viikonloppuna. Vie nyt jo tieto kalenteriisi. Kerromme  lisää  lokakuussa!

Miltä tulevaisuus näyttää?

Yhdistyksen tulevaisuussuunnittelu käynnistyy

Vanhempaintoiminnan mentorit ry käynnistää syyskuussa yhdistyksen ja sen toiminnan tulevaisuussuunnittelun. Mentoriverkoston kanssa asiaa työstetään yhdessä marraskuun tapaamisessa. Ensimmäisiä pitkän tähtäimen suunnitelmia esitellään yhdistyksen vuosikokouksessa 2021.
Pysy kuulolla ja tule mukaan luomaan mentoriverkoston tulevaisuutta!

YHDESSÄ!

Vaikka korona haastaa meitä kaikkia myös vapaaehtoistoiminnassa, tehdään ilolla ja autetaan toinen toisiamme! Parhaimmillaan vanhempaintoiminta on tavoitteellista ja yhteisiä asioita kehittävää toimintaa, jossa jokaisella on oma roolinsa.

Sydämellisin syysterveisin,

Vanhempaintoiminnan mentorit ry